Геннадій Новіков: підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення негативно відобразиться на аграріях

Геннадій Новіков: підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення негативно відобразиться на аграріях

Через заплановане Укрзалізницею підвищення тарифів на вантажні перевезення на 14% постраждають як вітчизняні товаровиробники, так і українські споживачі. Про це в інтерв’ю каналу «Україна» повідомив голова Громадської спілки «Аграрний союз України» Геннадій Новіков.

«Підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення напряму зачепить інтереси аграріїв. Підвищення вартості доставки залізницею зросте на 14% миттєво переросте у збитки для сільгоспвиробників. Світова ціна на збіжжя не залежить від зміни тарифів Укрзалізниці. Вартість вирощеного зерна чи інших товарів сільгоспвиробники не зможуть підняти, оскільки в такому випадку ніхто їх не купуватиме. Тому ці 14% аграріям доведеться викласти з власної кишені», - заявив голова ГС «АСУ».

При цьому він зауважив, що Аграрний союз України позитивно ставиться до упорядкування тарифної системи залізничних перевезень. Адже це дає можливість товаровиробникам розуміти, як змінюватиметься ціна і закладати її у вартість вирощеної продукції.

«Інша справа, що ми не можемо зрозуміти, що береться за базу для формули, тобто від чого стартує система формування тарифів. Не зовсім зрозуміла структура собівартості тарифу. Вона викликає певну недовіру, адже там, де є монополія, завжди є спокуса вкладати в тариф все, що заманеться», - сказав Геннадій Новіков.

За його словами, для виходу з цієї ситуації слід забезпечити демонополізацію залізничних перевезень та створити реальну конкуренцію на цьому ринку.

«Ми вже маємо приватні вагони. Наша позиція – треба допустити до перевезень приватну тягу. Укрзалізниця не може забезпечити достатню кількість локомотивів. Тому, запустивши на ринок приватні вагони, монополіст дискредитує їх тим, що не забезпечує ці вагони необхідною кількістю тягових машин», - заявив очільник спілки.

Він додав, що через таку позицію оборот приватних вагонів вдвічі, а інколи й втричі менший, ніж у вагонів Укрзалізниці. Погіршує ситуацію закриття великої кількості станції, що відрізало від можливості користуватися залізницею багатьох малих та середніх сільгоспвиробників, серед яких і члени ГС «АСУ».

«Нині існує перелік з близько 300 станцій, які планується закрити. Є супротив з боку громадськості та виробників. Залізницю зробили монопольним монстром, який може заробляти стільки, скільки йому захочеться. Адже жодної конкуренції не існує», - наголосив він.

На його переконання, завдання залізниці – бути сервісом, який забезпечуватиме потреби виробників і розвиток економіки, а не ставитиме за ключову мету тільки власний дохід.

«Через це держава втрачає набагато більше у вигляді недоотримання доданої вартості на виробництвах, ніж набуває доходів від залізниці. Не бізнес має підлаштовуватися під логістику, а логістика має забезпечувати потреби бізнесу», - сказав голова ГС «АСУ».

За його словами, складається враження, що все робиться для того, щоб сільгоспвиробникам було невигідно займатися цією справою, вони покинули цей бізнес, а на їх місце прийшли інші.

«Тоді буде змінено правила, і українцям доведеться купувати продукцію вже в кілька разів дорожче. Іншого пояснення ставлення до сільгоспвиробника з боку держави ми не маємо», - резюмував Геннадій Новіков.

 

  • Фостій Марина
  • 18 березня 2019 р.
  • 0