Третій день наради-семінару ГС «АСУ» присвятили питанням оподаткування

Третій робочий день щорічного семінару-наради керівників і спеціалістів сільгосппідприємств - членів ГС «АСУ» його учасники почали з хвилини мовчання за загиблими героями країни, які в усі часи захищали Україну. В День незалежності надзвичайно важливо пам’ятати про подвиги героїв, а також про те, якою ціною здобувається державність. Після цього учасники заходу перейшли до питань оподаткування сільгоспвиробників.

Голова ГС «АСУ» Геннадій Новіков зазначив, що новообрані депутати Верховної Ради в рамках підготовчого процесу до першого засідання нового скликання парламенту розглянули низку питань, які збігаються з ключовими вимогами сільгоспвиробників щодо законодавчих змін.

«Серед них відміна ліцензування ємностей для зберігання пального підприємствами, які не займаються його реалізацією, уведення єдиного податку з гектару оброблюваної землі, використання акцизу з пального, яке використовується сільгоспвиробниками, на покращення стану місцевих доріг у тих регіонах, де працюють такі виробники», - підкреслив Геннадій Новіков.

Фінансовий директор ПП «Аскон» Володимир Цап зауважив, що з третього червня почали діяти зміни до постанови НБУ щодо обмежень у готівкових розрахунках, відповідно до яких банки вимагають документи про те, для чого знімаються з рахунків кошти. Це світова практика, згідно з якою кошти повинні використовуватися на господарську діяльність, а їхнє походження має бути документально підтверджене.

«Тимчасова фінансова допомога, яка перевищує 150 тисяч гривень підлягає моніторингу. Краще банку надати документи, в кого ви взяли таку матеріальну допомогу. Якщо такі документи не будуть подані, банки передають про це інформацію до податкової і в органи прокуратури, які направлять свою перевірку на підприємство. Суми понад 150 тисяч гривень, які сільгоспвиробники знімають або кладуть на рахунки в день, обов’язково підлягають моніторингу. Загальна сума за місяць, яка не викличе інтересу в правоохоронців – до півмільйона гривень», - сказав він.

За його словами, потрібно бути дуже уважним при роботі з ФОП, адже часто працівників наймають як надавачів послуг. І такі договори так само підлягають дуже серйозному контролю з боку органів перевірок.

Як зазначила експерт ГО «Інститут податкових реформ» Елла Ткачова, ліцензія на зберігання пального видається на місце такого зберігання. Тобто, якщо на одній ділянці стоїть кілька ємностей, то для них потрібна одна ліцензія.

Для отримання ліцензії потрібно мати три документи. Перший – документ, який підтверджує право користування земельною ділянкою. Другий – документ, який підтверджує право власності і введення в експлуатації основного засобу. Тертій – дозвіл на проведення небезпечних робіт.

За її словами, для ДФС важливо взяти на облік всіх, хто має ємності для зберігання пального, а не перевіряти всі дозволи. Тому вони дуже лояльно ставляться до документів, які подаються компаніями, для отримання ліцензії.

Вона детально зупинилася на найбільш поширених проблемах, перед якими постають сільгоспвиробники, особливо щодо доведення права власності на основні фонди, та дала роз’яснення стосовно того, як їх вирішити.

Елла Ткачова підкреслила, що сільгоспвиробники можуть постати перед чималою кількістю проблем при отриманні дозволу на виконання небезпечних робіт.

«Якщо ви ще нічого не робили, то я порадила б звернутися до Державного центру із надання експертизи, як діють при обласних управліннях Держпраці. Адже, як показала практика, саме спеціалісти цих органів роблять експертизи у всіх комерційних підприємствах. Вони працюють за державними розцінками, які установлені відповідними постановами. Дозвіл надається на підставі позитивного висновку такої організації. У центрі підприємцям вкажуть перелік документів, які вони мають надати. Це документи, які стосуються охорони праці, ідентифікації об’єктів і технічного стану ємностей», - додала експерт.

  • Фостій Марина
  • 24 серпня 2019 р.
  • 0