Лариса Старікова взяла участь в нараді з питань отримання ліцензій на зберігання пального
В рамках наради мова йшла про вдосконалення норм законодавства щодо унормування питання отримання ліцензій на зберігання палива.
Прикріплені файли та додаткові матеріали
Витрати палива
Ініціатори зустрічі пропонували досить велику кількість правок, реалізація яких лишається сумнівною - не виключено, що їх введення в дію потягне за собою нові проблеми для сільгоспвиробника. Про принципові зміни у підходах до врегулювання проблеми зберігання палива наразі не йшлося.
З огляду на ситуацію, яка складається, ГС АСУ звертає увагу на наступне:
Законодавство України передбачає ліцензування видів діяльності в розумінні Господарського кодексу – як діяльності, яка на виході має певний продукт або послугу, що надає фінансовий результат. З цієї точки зору зберігання пального сільгоспвиробником є не "діяльністю", а лише однією з операцій в рамках здійснення "діяльності", спрямованої на отримання сільгосппродукції, яка саме і надає фінансовий результат. За логікою, яку пропонують органи влади, вводячи систему ліцензування зберігання пального, було б потрібно змусити сільгоспвиробника отримувати ще й ліцензії на здійснення пасажирських перевезень у випадку доставки працівників на поля.
З іншого боку, проблема ліцензування пального пов‘язана з:
а) контролем за контрабандою палива (купівля палива за готівку і його наступне зберігання),
б) неправомірним формуванням податкового кредиту з ПДВ, пов‘язаного з купівлею палива
Сьогодні обидві ці проблеми запропоновано вирішувати за рахунок ліцензування зберігання палива в господарствах і проведення відповідних перевірок з боку ДФС, які стосуються не тільки наявності ліцензій та палива, але й технічних характеристик обладнання.
Разом з тим зазначені проблеми вирішуються більш ефективно за рахунок співставлення податкового кредиту з ПДВ та розміру земельного банку сільгосппідприємства на основі середніх показників витрат палива - адже вони є досить однорідними для господарств.
Голова ГС «АСУ» Геннадій Новіков неодноразово підкреслював, що саме за рахунок визначення середніх показників витрачання палива сільгосппідприємством може бути вирішена не лише проблема зберігання палива, але й інші аспекти тіньового сільськогосподарського виробництва (тіньова оренда, тіньове вирощування і продаж врожаю). Адже суттєве відхилення показників за кредитом ПДВ від середніх значень в сторону збільшення свідчитиме про неправомірне формування податкового кредиту, а в сторону зменшення – про використання палива, купленого на тіньовому ринку за готівку.
Особливістю такого способу контролю також стало б те, що сільгоспвиробник не витрачав би додаткових ресурсів, оскільки інформація, як про податковий кредит, так і про розмір земельних угідь міститься в даних, які збирає ДФС (ПДВ та Єдиний податок ІУ групи) та Служба статистики України (для тих, хто не є платником єдиного податку).
Тому ми пропонує своїм членам надіслати на нашу електронну адресу agrouu@gmail.com інформацію про витрати палива на 1 га угідь протягом року згідно таблиці, яка додається. Ця інформація дасть змогу Аналітичному центру вести професійний діалог з ДФС щодо ефективного вирішення проблеми ліцензування зберігання пального та детінізації сільськогосподарської діяльності.
- Фостій Марина
- 11 березня 2021 р.
- 0