ГС «АСУ» разом з АФЗУ звернулись до Данила Гетьманцева, щодо удосконалення правового регулювання страхування сільськогосподарської продукції

ГС «АСУ» разом з АФЗУ звернулись до Данила Гетьманцева, щодо удосконалення правового регулювання страхування сільськогосподарської продукції

Громадська спілка «Аграрний союз України» разом з Асоціацією фермерів та землевласників України спільним листом звернулися до Голови комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради України Данила Гетьманцева стосовно проєкту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення правового регулювання страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою».

 

Прикріплені файли та додаткові матеріали

Спільне звернення ГС "АСУ" та АФЗУ Аналіз законопроекту № 5104 від 18.02.2021

Спираючись на дані багаторічної практики страхування, яка свідчить, що рівень страхових виплат ніколи не перевищував 43% суми зібраних страховиками премій, ГС АСУ та АФЗУ вважають, що держава має брати участь не у компенсації страхових премій, а у страхових виплатах. Адже при компенсації премій страхові компанії акумулюють 57% коштів підтримки сільгоспвиробника.

Остаточна версія законопроєкту була опрацьована у зговорі профільних органів виконавчої влади з обраними громадськими організаціями. Члени робочої групи, створеної при Міністерстві, були поставлені перед фактом безапеляційної зміни не тільки тексту, але й самої концепції законодавчого регулювання піднятої теми, зниження розміру страхового покриття.

Сільгоспвиробники наполягають на тому, що держава має сформувати чіткі правила взаємодії страховика та страхувальника, для посилення позицій сільгоспвиробника перед страховими компаніям, які зазвичай досить ефективно переслідують свої інтереси за рахунок клієнтів і традиційно отримують дієву підтримку профільних органів державної влади (НБУ, Мінфін).

Однак запропонована версія законопроєкту відкидає цю ситуацію ще далі. Винесення практично всіх суттєвих питань регулювання відносин страховика і страхувальника на рівень підзаконної бази передбачає вирішення цих питань на рівні Мінагрополітики та НБУ, де позиції Мінагрополітики традиційно є слабкими у порівнянні з позиціями органів влади, які опікуються інтересами надавачів фінансових послуг. Це було яскраво продемонстровано під час роботи групи Міністерства, де відповідальність за остаточну версію взяло на себе Міністерство фінансів.

Моніторинг дії законодавства є невід'ємною чистиною законотворчого процесу в Європі та у світі. ГС АСУ та АФЗУ наполягали на визначенні правил збору і оприлюднення інформації про суму зібраних страхових премій та здійснених страхових виплат у розрізі страхових компаній та страхових випадків. Така інформація не лише дозволила б зрозуміти в якій частині держава підтримує сільгоспвиробника, а в якій кошти акумулюються страховими компаніями, а ще й надати орієнтири для страхувальника щодо обрання страховика. Законопроект № 5104 надає Мінагрополітики компетенцію з встановлення форм відповідного інформування, але орієнтири щодо змісту інформації, яка збирається, відсутні. Навряд чи за таких умов можна буде визначити ефективність дії прийнятого законодавства.

Ситуацію, яка складається навколо законодавчого регулювання страхування сільгоспвиробника за участі держави ГС «АСУ» та АФЗУ вважають незадовільною.

За рахунок компенсації розміру премії страхові компанії отримують можливість перебрати на себе левову частку виділених коштів, а практично всі принципові питання регулювання відносин страховика та сільгоспвиробника переносяться на рівень підзаконної бази, де домінує представництво інтересів страхових компаній.

Спільнота середніх, малих сільгоспвиробників та фермерів законопроект № 5104 від 18.02.2021 не підтримує.

  • Фостій Марина
  • 31 березня 2021 р.
  • 0